Raport nr 39/2015
18.09.2015

Ujawnienie opóźnionej informacji poufnej

Zarząd Kredyt Inkaso S.A. (Emitent) działając na podstawie art. 57 ust. 3 Ustawy o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych z dnia 29 lipca 2005 r. (t.j. z 2009, Dz. U. Nr 185, poz. 1439 ze zm.) przekazuje do publicznej wiadomości informacje poufne, których ujawnienie zostało opóźnione na podstawie § 2 ust. 1 pkt 1 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 13 kwietnia 2006 r. w sprawie rodzaju informacji, które mogą naruszyć słuszny interes emitenta, oraz sposobu postępowania emitenta w związku z opóźnianiem przekazania do publicznej wiadomości informacji poufnych (Dz. U. Nr 67, poz. 476).Pierwsza informacja o opóźnieniu wykonania obowiązku informacyjnego została przekazana do Komisji Nadzoru Finansowego w dniu 25 marca 2015 roku (raport nr 2/2015) i następna o przedłużeniu opóźnienia w dniu 19 czerwca 2015 roku (raport nr 3/2015).
Informacja o opóźnieniu przekazana KNF w dniu 25 marca 2015 r. brzmiała następująco:
„Zarząd Kredyt Inkaso S.A. („Emitent”), działając na podstawie art. 57 ust. 1 w związku z art. 56 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o ofercie publicznej i warunkach wprowadzenia instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych, a także § 2 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 13 kwietnia 2006 roku w sprawie rodzaju informacji, które mogą naruszyć słuszny interes emitenta, oraz sposobu postępowania emitenta w związku z opóźnieniem przekazania do publicznej wiadomości informacji poufnych („Rozporządzenie”) informuje o opóźnieniu przekazania do publicznej wiadomości informacji poufnej w sprawie podjęcia przez Zarząd Emitenta decyzji o rozpoczęciu w dniu 25 marca 2015 r. procesu związanego z prowadzeniem negocjacji. Podanie w chwili obecnej do publicznej wiadomości tej informacji poufnej, może naruszyć słuszny interes Emitenta, gdyż mogłoby negatywnie wpłynąć na przebieg lub wynik wskazanego wyżej procesu.
W ocenie Emitenta, opóźnienie w przekazaniu powyższej informacji nie spowoduje wprowadzenia w błąd opinii publicznej. Ponadto Emitent podjął wszelkie niezbędne kroki mające na celu ochronę informacji poufnej w rozumieniu par. 3 – 6 Rozporządzenia. Emitent zobowiązuje się przekazać informację, której publikacja została opóźniona do Komisji Nadzoru Finansowego oraz do publicznej wiadomości najpóźniej do dnia 19 czerwca 2015 r.”

Informacja o opóźnieniu przekazana KNF w dniu 19 czerwca 2015 r. brzmiała następująco:W dniu 25 marca 2015 r. Zarząd Kredyt Inkaso SA, poinformował KNF raportem bieżącym nr 2/2015 adresowanym do Kancelarii DIAS, że na podstawie art. 57 ust. 1 w związku z art. 56 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o ofercie publicznej i warunkach wprowadzenia instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych, a także § 2 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 13 kwietnia 2006 roku w sprawie rodzaju informacji, które mogą naruszyć słuszny interes emitenta, oraz sposobu postępowania emitenta w związku z opóźnieniem przekazania do publicznej wiadomości informacji poufnych opóźnił do dnia 19 czerwca 2015 r. przekazanie do publicznej wiadomości informacji dotyczących procesu związanego z prowadzeniem negocjacji.
Podanie w chwili obecnej do publicznej wiadomości tej informacji poufnej, może naruszyć słuszny interes Emitenta, gdyż mogłoby negatywnie wpłynąć na przebieg lub wynik wskazanego wyżej procesu.
Biorąc pod uwagę, że:
– w zakładanym pierwotnie terminie w/w proces nie został zakończony,
– wciąż istnieją uwarunkowania, w wyniku których podanie w chwili obecnej informacji o prowadzonym procesie negocjacji mogłoby negatywnie wpłynąć na przebieg lub wynik tego procesu Emitent postanowił przedłużyć okres opóźnienia podania do publicznej wiadomości powyższej informacji do dnia 30 września 2015 r.

Informacja poufna, której przekazanie do publicznej wiadomości zostało w/w raportami opóźnione jest następująca:
„W dniu 25 marca 2015 r. Zarząd Emitenta podjął decyzję o rozpoczęciu procesu pozyskiwania strategicznego inwestora dla Emitenta.
W ocenie Zarządu w interesie Emitenta leży zapewnienie Emitentowi stabilnej struktury własnościowej, będącej wsparciem w jego dalszym rozwoju oraz gwarantującej dostęp do finansowania na warunkach porównywalnych z warunkami na jakich dostęp do finansowania mają konkurenci Emitenta. Zarząd Emitenta zamierza przeprowadzić analizę branży ze szczególnym naciskiem na rynek międzynarodowy oraz rozważy możliwe scenariusze rozwoju Emitenta z uwzględnieniem możliwości pozyskania inwestora kapitałowego na korzystnych dla Emitenta i jego akcjonariuszy warunkach. Zarząd Emitenta przewiduje, że proces pozyskiwania inwestora będzie prowadzony najpóźniej do 19 czerwca 2015 r.
Mając na względzie powyższe Zarząd Emitenta przy udziale profesjonalnych doradców zamierza zidentyfikować potencjalnych inwestorów zainteresowanych w/w współpracą i prowadzić negocjacje w celu uzyskania ofert w przedmiocie nabycia akcji Emitenta. Intencją Zarządu jest zaaprobowanie oferty w oparciu o następujące preferencje: kryterium ceny za akcje Emitenta oraz kryterium struktury nabycia akcji umożliwiającej zbycie akcji Emitenta wszystkim dotychczasowym akcjonariuszom na równych warunkach.. W miarę postępowania procesu Zarząd będzie informował Radę Nadzorczą o poszczególnych krokach i decyzjach Emitenta.”
Zarząd Emitenta w dniu dzisiejszym powziął decyzję o zakończeniu negocjacji. Jednocześnie informujemy, iż w wyniku prowadzonego procesu nie doszło do wyłonienia strategicznego inwestora dla Emitenta.
Podstawa prawna:
art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych.”